úterý 5. října 2021

Stupeň obezřetnosti

Oplík Corsa je vybaven všelijakými elektronickými kouzly. Sleduje značky a signalizuje podle nich maximální povolenou rychlost. Je překvapivě úspěšný. Ignoruje značky na odbočovacím pruhu dálnice, ale o kousek dál správně přečte značku umístěnou stejně daleko od hlavního pruhu.

Hlídá, jestli jedu v pruhu, což mám stále vypnuté, ale možná to jednou zkusím zapnout. Upozorňuje mne na příliš blízké auto na dálnici přede mnou a to přesně v okamžiku, kdy začínám brzdit, protože to auto přede mnou je fakt moc blizko. 

Vrcholem všeho je ale hlídání mého soustředění. Oplík to nazývá "stupněm obezřetnosti" který měří ve škále od naprostého OK po symbol šálku s kávou, kdy navíc zvukově upozorňuje, že nejsem schopen další jízdy. Původně jsem myslel, že se orientuje podle trhavych pohybů volantu, ale zjevně je to jinak. Zkusil jsem při jízdě po dálnici párkrát slastně zavřít oči a Oplík hned zareagoval a naskákal ukazatelem až ke kafi. Takže zjevně někde v rozporu s GDPR sleduje moje oči. Hledal jsem kameru, ale nenašel. Dávám si od té doby ale pozor, abych se při jízdě nemračil. Kdoví, co by na to Oplík řekl...

Ukazatel obezřetnosti jsem i vyfotil. Musel jsem při jízdě po rychlostní silnici (jinak to Oplík neměří) a zrcadlovkou (mobilem to nešlo). Takže jsem musel na chvíli přiložit hledáček k oku a stupeň obezřetnosti tak hned poklesl.

Žádné komentáře: